środa, 14 listopada 2018

Tanie naświetlacze z diodami SMD - czy warto kupić?

Witajcie.

Listopad to w branży oświetleniowej szczyt sezonu. Najlepszy miesiąc dla sprzedawców. Dla klientów ten miesiąc może również być najlepszy.

Niedawno natrafiłem na bardzo ciekawą ofertę. Otóż naświetlacze z diodami SMD. Nie te popularne niegdyś z diodami COB, tylko z diodami SMD. Sam jeszcze 2 lata temu miałem takie naświetlacze w swoim sklepie. 10W naświetlacz kosztował wtedy u mnie 75zł. To była wtedy nowość. Co prawda tamte, które miałem na półce były przeznaczone do cyklu świecenia 24h/24h. A więc były to profesjonalne sprzęty o bardzo wysokiej jakości. Te, które widziałem teraz, gdy przeglądałem oferty w internecie nie są przeznaczone do pracy całodobowej, jednak wyglądają bliźniaczo do tych, które miałem. Różnią się ceną - otóż te, które widziałem są po 14zł!

Znacie moją opinię, że w "taniochę" nie warto iść. Zawsze to podkreślam. Jednak tym razem Was zaskoczę i to mocno. Takie naświetlacze są dobrym wyborem. Jeśli potrzebujemy oświetlenia mega solidnego, dołóżmy 30-40zł i kupmy naświetlacz 10W przeznaczony do pracy 24h/24h. Ale jeśli takiej potrzeby nie mamy, jeśli nie musimy mieć profesjonalnego i wytrzymałego sprzętu, to śmiało możemy zaoszczędzić te pieniążki i wybrać wspomniany naświetlacz. Z pewnością będzie to dużo lepszy wybór niż naświetlacz starego typu, na diodzie COB, kosztujący obecnie 9-12zł. Nawet ten tani naświetlacz na diodzie SMD posłuży nam minimum 3-4 lata. Ten z diodą COB, tańszy o 2-3zł rzadko wytrzyma nam 2 lata. Do tego, gdy dioda COB się spali, naświetlacz przestaje świecić. Diody SMD w naświetlaczach są tak układane na płytce, że w większości przypadków spalenie 1 czy 2 diod nie powoduje zaprzestania świecenia lampy. Oczywiście moc światła spada ale lampa nadal świeci światłem emitowanym przez pozostałe diody. Warto o to zapytać przed kupnem. Nie każdy naświetlacz jest tak zaprojektowany ale większość z nich tak właśnie działa.

Pozdrawiam

10 komentarzy:

  1. Bardzo rzeczowo przygotowany wpis. Dziękujemy z mężem za informację, na pewno się przydadzą. Osobiście rozważamy zakup plafonier na dlaelektrykow.pl. Co Państwo sądzą o takim rozwiązaniu? Może to niektórych dziwić ale wizualnie bardzo nam przypadło do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie wygląda oświetlenie na tasmacch LED http://hobbydom.pl/jak-wykorzystac-tasmy-led-w-mieszkaniu/ doskonale to wyglada i w kuchni i łazience. Taśmy dają delikatne światło wieczorem takie stonowane. Niektóre można kupić ze zdalnym sterowaniem to juz całkowicie jest ogromne udogodnienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie oświetlenie jest po prostu najbardziej wydajne www Dobrze też, gdyby można było zastosować świetlówki LED, które jak wiadomo, są dużo bardziej energooszczędne od zwykłych świetlówek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis - myślę, że wiele osób rozwieje swoje wątplwiości. Trzeba dodać, ze wszelkiego rodzaju lampy to Wyposażenie wnętrz - dlatego powinny być nie tylko funkcjonalne, ale także świetnie się prezentować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie szukam jakiś odpowiednich do swojego salonu lamp i chciałem się was zapytać czy możecie mi polecić jakiś sprawdzony Sklep z oświetleniem? Będę wam wdzięczny za podpowiedzi i porady w tym temacie

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wpis. Ja stawiam przede wszystkim na oświetlenie LED, które możecie znaleźć na https://strefaledowa.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem w trakcie remontu mojego domu, długo szukałem odpowiedniego sklepu z oświetleniem . W ich sklepie zakupiłem wszelkie oświetlenie oraz akcesoria, ponieważ mają ogromny wybór najróżniejszych lamp oraz żyrandoli.

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam Wam wszystkim sprawdzić sklep internetowy, w którym znajdziecie wiele wyjątkowych, eleganckich lamp, dzięki którym możecie stworzyć wyjątkowy wystrój wnętrz . Jest to sklep, w którym wielokrotnie robiłem zakupy i nigdy nie było najmniejszego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lampa liniowa LED to nowoczesne rozwiązanie oświetleniowe, które łączy w sobie elegancję i efektywność. Jest idealna do biur, galerii czy korytarzy, dzięki swojemu minimalistycznemu designowi i równomiernemu rozkładowi światła, tworzącym komfortowe i funkcjonalne środowisko.

    OdpowiedzUsuń